Chapter 25: Nothing's better than home itself



Dörren öppnades med ett ryck.

"OH GOD. OH  GOD. OH GOD!"

Innan jag själv han reagera så hade jag mamma hängandes på mig.

"My girl. My..M-My little girl. You're H-Home" sa mamma med tårar som rann över hela ansiktet och blötte ner min nacke.

"Hi mum!" sa jag och höll om henne.

Nu gjorde hon som Mrs. Jonas och nästan ströp mig, och det var kylligt ute så jag sa:

"It's a little cold mum, can we go in and continue there?"

Mamma reagerade inte förän efter några sekunder "Oh sorry Honey"

Det var 1 vecka innan jul och jag hade igår kväll tagit flyget från Heathrow Flygplats i London för att besöka min familj över jul och nyår. Det märktes mycket väl att det var Januari och det var mycket speciellt att stiga in i värmen och känna det välbekanta doften av huset jag hade växt upp i.

"Do you want anything? Are you hungry? Did the flight went well? "Are you thirtsy? Tired?" frågade hon mig och pratade i mun på sig själv.

"No no, it's okey mum" sa jag och strök henne på ryggen. "Where's dad by the way?"

"He's watching some stupid game 'WHILE HIS FIRST AND ONLY DAUGTHER IS ON VISIT FOR THE FIRST TIME IN ALMOST 2 YEARS'"
sa hon och höjde tonarten på slutet.

"Hi dad!" ropade jag

"Hi sweetie-pie. Are you alright?"
hörde jag han ropa från vardagsrummet.

Jag skrattade för mig själv och lät mamma svara på frågan istället.

"Maybe you should come over here and say hi to your daughter instead of watching a stupid hockey game"


"Im coming, im coming"


I nästa sekund så var mamma inne hos pappa och gnällde på honom.

Jag skakade på huvudet och tog mina två väskor och började bege mig mot övervåningen där mitt gamla rum låg.

Jag öppnade dörren till rummet och log.

Allting stod på sin plats.

Istället för att börja packa upp min packing så slängde jag mig direkt över sängen och tittade upp mot taket där jag hade fäst en massa lysande reflex stjärnor för flera år sen. Rummet var upplyst av vintersolen så jag kunde inte se stjärnornas sken.

Min blick drogs till mitten av stjärnorna där jag hade fäst ett stort månklistermärke jag fick av mamma och pappa för flera år sen för att jag var så facinerad av månen.

'Hem ljuva hem' tänkte jag.

Sen så måste jag ha somnat. För jag väcktes senare av mammas rop.

"Mia , dinner´s ready"

Solen gick ner tidigt så här års, så mitt rum var inte längre lika upplyst. Jag tittade på min bordsklocka.
Oj jag måste ha sovt i över 2 timmar.

Jag drog mig segt upp från sängen och tittade ner på mina två väskor. De fick jag ta hand om senare jag för kände hur det kurrade i magen och jag var vrålhungrig.

Jag gick ner för trappan och in i köket.

"Hi sweetie" sa pappa igen med den här gången så gick han mot mig och gav mig en stor kram och en puss på pannan.

"Hi dad. I've missed you"

"I've missed you too darling"

Sen satte vi oss ned vid matbordet och maten som mamma hade serverat. Fast vi pratade nästan mer än vad vi åt. De ville höra allt om London,Mitt Jobb, Min lägenhet och såklart Eric. Jag berättade att det hade tagit slut, men inte alla detaljer. Mamma skulle totalt balla ur om hon fick reda på hela sanningen.

"So did he treat you well?" frågade pappa allvarligt. Om det var någonting han verkligen brydde sig om mig så var det killar. Jag kan knappt prata med en kille utan att han ska veta namn, adress och ålder.

"Um Yes did. But it just didn't work out"

"Speaking of boys" sa mamma. "Denise called and told me that they met you there. Did you hang out with the boys?"

"Yeah a little"
sa jag och tänkte på middagen.

"She also told me how beautiful you looked. And God is right Mia, you look like a princess. When did you cut your hair?"


Jag log och svarade att min jobbarkompis Leah hade gjort det.

"Wonderful"
sa hon

Resten av middagen bestod också bara av prat. Jag tackade sen för maten och och lämnade min tallrik i diskmaskinen och gav mamma och pappa en kram innan jag gick upp till mitt rum igen.

Jag la mig på sängen igen.

Det vibrerade i min ficka.

Jag drog upp nya Iphone hur fickan och såg att jag hade fått ett meddelande.

14 pm.
kev j

Baby! I have the best news. Guess what? Or no you dont have to cause yeah. WE'RE CELEBRATING CHRISTMAS IN JERSEY AT OUR GRANDMA AND GRANDPAS HOUSE. CALL ME ASAP!


--

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra!:-D

2010-10-29 @ 17:42:27
Postat av: Josefine

ääääääääääääälska!!! :D <33

2010-11-04 @ 13:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0