Chapter 17: My biggest fear

Jag är förvånad. Väldigt förvånad.
Jag trodde att. Ja. Ja trodde mitt hjärta skulle hoppa bungyjump hela vägen. Men så blev det inte.
Inte ens när han kramade om mig och jag till och med kände doften av schampoo i hans hår.

Kan jag ha? Kan det vara möjligt att jag har kommit över honom.

Tankarna susade i mitt huvud medan jag stressat gick fram och tillbaka i sminksalen.

"Mia, are you alright?"


Leah tittade oroligt på mig.

"Yes everything's alright Leah, just a little nervous"

"I understand" sa hon "This is your first time right?"

"Yes"

Jag tittade på klockan. Den var 20 i 6 på kvällen.

Jag och Leah satt i vårat arbetsrum och plockade fram det vi behövde. Snart skulle jag få göra min allra första "riktiga" make up på en känd person. Vi skulle sminka dansarna till ett underhållnings program som skulle sändas live här på kvällen. En bil skulle snart komma och hämta oss så att vi kunde ta oss till tv-huset där programmet spelades in.

Det vibrerade i Leah's ficka. Hon tog upp mobilen och svarade.

"Aha.. mm yeah we're ready. "
sa hon och tryckte sen på lur knappen.

"They're here"

Jag samlade ihop mina grejer och vi begav oss ner till utgången och in i den svarta bilden som väntade på oss.

Det hade gått några timmar sedan vi släppte av killarna utanför TV 1's tv/radio hus.
De hade säkert någon intervju eller förberedelse, för tydligen så skulle de hålla någon konsert någonstans här i London.

Det var fullt i trafiken. Men det var inte så konstigt eftersom att det är fredagkväll.

Jag lyfte min hand och tittade på den silvriga diamant ringen som satt på mitt ringfinger.
Snart var det dags. Eller snart och snart , och och Eric hade sagt att vi skulle ta det lugnt med förlovningen. Inget giftermål direkt,utan bara .. ja det är mer som en "Promise ring" att vi lovar att stanna med varandra, så länge som möjligt..

------

"I don't like that smile"

Jag tittade upp och såg Nick komma in genom dörren.

"What?"

"That smile"
sa Nick. " You have something going on"

"Why do you think that?"

"Oh gosh ..."
sa han och suckade.

Nick satte sig brevid mig i soffan.

"So tell me why you are smiling that smile bro"

Jag tittade upp på honom.

"She has changed huh?"

"Who? Mia?"

Jag nickade och rätade lite på ryggen "Yah"

"She looks nice. It was great to see her again"

Jag sa ingenting. Utan log bara mer och tittade bort mot eldstaden som brann.

"Wait a second. JOE"

"Yes?"

Han tittade misstänksamt på mig.

"Tell me the truth"

"What truth Nick?"


"Now i remember what that smile means"

Jag bet mig i läppen.

Busted

"Joe you can't do this"

"She has grown up. So beautiful."


Nick tittade snett på mig

"In - In a sister way" sa la jag snabbt till

Så graciös. Så .. så vacker. Hon hade förändrats så mycket.

"Joe. Im not dumb"

"I guess youre not"
Han är alldeles för smart för att gå på en lögn. Så jag försökte inte ens

"Joe. She has a boyfriend"

"And?"

"She's engaged for heavens sake"

"And do you think i care. Have i ever cared abou---.... what?"

Nick tittade på mig.

"You didnt know?"

"What? How did you know that?. She told you?"
Jag tittade förskräckt på honom.

"No she didnt tell me. I saw the ring on her finger?"

"HE BOUGHT HER A RING?"

"Well , when you propose to someone they usually give their partner a ring you kno-"

"HE PROPOSED TO HER?"

Nick tittade på mig som att jag var från en annan planet.

"Obviously"

"I could've bought her a ring, a more expensive"


Han skakade på huvudet.

"Joe. You didnt want her"

Jag tittade honom rätt i ögonen, men sa ingenting.

Nick avbröt tystnaden.

"Joe"

"I want her now"

"Are you insane? You nobbed her. AND you have a girlfriend. Remember Taylor? Swift? Your girlfriend for 3 months"

Helvete. Henne hade jag glömt bort.

"Nick i was afraid"

"Afraid of what?"

"Of losing my best friend"



Authors note:
YOOOOO YOOOOO YOOOOOO!
heh im back. back on track
det har gått över en månad *skäms*
haha sorrrrrrrry.

jag kanske kan skärpa mig. om jag får lite mer kommentarer : )
luv ya















Kommentarer
Postat av: Frida

ahhh mer!!! :D

2010-03-27 @ 19:42:48
Postat av: sandra

omg :o

skitbra! :D

2010-03-28 @ 13:57:32
Postat av: Josephine

ah, du e tillbaks! haha

så nu får du ta och lägga upp en till del åtminstone! ;)

2010-03-28 @ 15:44:51
Postat av: Alecsandra

Härligt att du är tillbaka! Skriv mer (a)

2010-03-28 @ 16:49:57
Postat av: fredrica

mera! :D

2010-03-30 @ 20:12:49
URL: http://enfredrica.blogg.se/
Postat av: tora jonas bieber

SUPER <3

2010-03-30 @ 21:09:48
Postat av: Li

YEY! Isa is back on track (Y)

2010-03-30 @ 21:46:14
Postat av: emma

jätte bra:D kul att du skriver igen:D

2010-04-02 @ 20:14:05
Postat av: Anonym

fan va bra . skriv meeeeeer :)

2010-04-03 @ 20:17:29
Postat av: Karro

meeeeeeeeer :D

2010-04-09 @ 16:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0