Chapter 18: Im not going to loose

"Nick you have to promise me to NOT tell ANYONE"

"Yeah yeah sure. Of course  I wont anyone. But this is both stupid and pathetic Joe. That what im gonna tell you."


"Well.. maybe i am stupid and pathetic...... but im not going to loose"


------------------------------------------------

"Mia where are you?"


"Im coming"

Vi gick genom den långa korridoren. Vid varje dörr vi passerade så kom det hela tiden ut stressiga arbetare. Vi hade inte fått så mycket information om vad som skulle hända här ikväll. Bara att vi hade uppdraget att göra gästerna färdiga.

"Girls!"

En kvinna stack ut sitt huvud från en dörr som vi precis hade gått förbi.

"Come in here"

Vi gjorde som hon sa. När vi stod framför henne så tog hon fram några papper.

"Okey. Its room number 6, youll see a sign with the number on it. And we have changed a few things. Youll do the make up for just a late live talk show interview with BBC1. I dont know who the guest is. But im sure it'll be fine."

Jaha. Då var det dags då.

Jag följde efter Leah och vi gick ut till korridoren igen. Snart så hade vi hittat våran sminksal. Vi fick oss en liten chock när vi kom in. Det var som en dröm. Rummet var gigantiskt och allting såg ut att vara nytt. Det gigantiska spegeln som säkert ar 5-6 meter lång hängde på ena väggen med stora runda lampor ovanför. Det var hollywood aktigt.

"Woah!!" sa Leah och jag samtidigt.

Jag gick fram till den långa bänken som var under spegeln. Det fanns lådor så jag drog ut en och satte direkt handen för munnen. Vi hade verkligen gjort misstaget med att ta med oss smink för i lådorna så fanns det... ja jag vet inte om jag kan beskriva det. Det var verkligen en dröm för en makeup artist.

"This is insane" sa Leah

"It is" sa jag facinerat och tittade i resten av lådorna.

Det knackade på dörren som vi hade stängt efter oss.

"Im so to interrupt you girls again , but you have to sign these leters it will just take a minute"

Så vi följde efter.

Efter ungefär 2 minuter så var vi klara. De var bara några pengar papper som i skulle skriva under och ge till våran chef.

Jag tittade snabbt på min mobil. Ett missat samtal från mamma. Jag bestämde mig för att ringa upp henne senare för nu hade jag helt enkelt inte tid.

När vi kom tillbaka i rummet så satt det någon i de två stolarna och pratade

"Hello?" sa Leah osäkert

"Yes. Aha. Awesome. Lets talk later. Mm. I understand." Hey ive to go now , we're starting. I'll call you later. Love you"
hörde man från ena stolen.

"Hello" upprepade Leah

Men i just den sekunden som ena stolen skulle vända så fick jag ett akut " måste besöka toaletten" moment.

"Excuse me"
sa jag bara och rusade mot toaletten.

Efter att ha tvättat mina händer så knackade det på toadörren.

"Mia.. Mia open the freaking door"

Jaha. tänkte jag och låste upp den. Men innan jag han ut så hade Leah tryckt in sig och snabbt låst den.

"I.There.Them.We"

"Leah whats wrong?"

"Y-You cant believe who's out there"


"Ehm no..so tell me"

"Its the freaking Jonas Boys" sa Leah snabbt men tyst

"J-Jonas boys?" sa jag nästan för högt.

"Yeah The Jonas Brothers. You know .. three brothers,curly hair, one with straight,america. You know!"

"Um Yes Leah i know."

Alldeles för bra.

"What?"

Säg inte att jag sa det det där högt....

"Nothing. Lets go out. Uhm are you really really sure that its them?"

"Im 110% sure Mia. I talked to them."
sa hon uppspelt

Utan att svara så fortsatte jag ut från toan.

Jag kikade försiktigt in i rummet.

"Well. Look who's here"

Någon petade mig på ryggen.

Jag ryckte till och gav ett litet tjut.

"Woah, i didnt know that you were thaaaat excited to see me again Mia-Lee"

Jag vände mig om.

"Joseph freakin Jonas. You nearly scared me to death"

Han flinade.

"Well its good to see you too"

Jag tittade på honom. Hans nötbruna ögon som man kunde drunkna i tittade tillbaka på mig.

Någonting var annorlunda. Men i den sekunden kunde jag inte fundera ut vad. Så innan jag han tänka klart sa någon från stolen.

"So are you like going to put makeup on us?"


Sa självaste Nick Jonas med ett flin.

"Yes and pick out a beautiful dress and a nice bra"

"Haha so funny"

Jag log mot honom.

"So how are you curly top? And by the way where is your other cutly top brother?"

"Im here"
hördes det från stolen längst bort i rummet.

"Kev Jr. Hello there" sa jag och gick fram för att ge han en kram.

"Mia. Its nice too see you again. I think its been ..... 5 hours since i saw you last time".

"Haha"

Jag tittade mot dörren där Joe stod med armarna i kors men ett brett léende, och Leah som såg lika förvånad ut som Eric hade sett ut idag,

"Well. I think its time for more explaining. Leah this is Joe,Nick And Kevin"

Alla tre hälsade och sa ett snabbt "Hello", "Hi" "Nice too meet you"

And boys this is my good friend Leah Potkins.

Leah sa ingenting men tittade mig som om jag vore dum i huvudet.

Så då fick än en gång berätta samma historia som Eric hade fått höra.


authors note:
hello there m8s.
missed me?
well, här är ännu ett kapitel av ML.

enjoy!

/ isapppppppp

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jättebra! :D

Väldigt fin header också :)

2010-04-23 @ 17:00:55
Postat av: Frida

Jättebra! Meeer! :D

Älskar headern

2010-04-23 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0