Chapter 5: Because he's my friend


Flaskan pekade på Mandy.

"Hug Alex"


"Haha that easy? Okey"

Hon kröp över till Alex och sträckte ut sin armar för att ge honom en kram.

"So now it's my turn"


Hon tog flaskan och tittade koncentrerat mig. Sen så snurrade hon den. Mina ögon fästes på flaskan som snurrade runt. Varje gång den for förbi mig så kände jag en lättnad i magen. Men efter några så sekunder så saktades den ned. Den passerade nyss förbi Nick och var nu på väg till mitt och Kevins håll. Det stod mellan oss två.
'Snälla snälla' tänkte jag. Men som vanligt så hade jag oturen med mig.

"Mia , truth or dare?" Mandy gav mig ett listigt flin.

Om jag tar "truth" så kanske hon frågar mig någonting om Joe , och det skulle jag inte klara av utan att förvandlas till en nymogen röd tomat. Så efter några sekunders tänkande så sa jag till slut "Dare"

Jag såg hur Mandys flin blev ännu större och hon bet sig i läppen och gav mig en blick som jag förstod inte alls skulle vara något vidare för mig.

"Kiss....-"

Hon tittade runt i rummet. Hon visste redan vem hon skulle välja, det såg jag på henne.

"Kiss Joe"

"Aaaaaaawkward"
sa Nick och skrattade

Jag hörde hur någon busvisslade. Men var för upptagen med att titta åt Joe's håll. Han såg lite stel och chockad ut och hans ögon hade fastnat på Mandy.

"What?" sa jag och gav henne en mördande blick.

"You know the rules Richter, you have to kiss him"

Jag tittade på Joe igen och det här gången så tittade han faktiskt på mig.

Jag kände hur mina kinder blev röda igen.

"But i-i can't"

"Why can't you? Please tell us M"


Hon hade fortfarande kvar det där jobbiga flinet.

"I can't 'cause he's .. h-hes my friend"

"Oh but then its cool, haha i almost thought that you had herpes or something" Skojade hon. Själv så tyckte jag att det inte var särskilt roligt. Det är tillräckligt jobbigt att sitta och prata om att kyssa honom. Jag skulle ju totalt dö om jag verkligen kysste honom.

"So what are you waiting for?"

"Um .... i don't...-"

"Joe you dont care huh?"

"Euhm ... no .. i guess?"

Jag tittade snabbt på Joe men när jag fick hans ögon kontakt så tittade jag bort igen.

"Come on, we don't have all night"

Men jag rörde mig inte. Jag kunde inte. Absolut inte kyssa honom.

"Okey im going crazy... come on Joe go and kiss her" Sa hon otåligt.

"O-okey"

Han ställde sig på knä och  började ta sig mot mitt håll.
Nu kände jag verkligen fjärilarna som flög omkring i magen.

Jag såg på honom. Hans läppar började nu närma sig mina. Jag kände hur paniken närmade sig hur mitt hjärta slog tusen gånger snabbare. Det var bara några ynka centimeter kvar nu.

Försiktigt så nuddade hans mjuka läppar mina. Det kändes som att hela världen stannade upp.
Den exakta känslan går inte att beskriva. Jag ville inte... jag ville inte att han skulle sluta.
Så jag märkte inte mitt misstag förän efter några sekunder då jag tittade upp på Joe som hade dragit bort sitt ansikte från mig och såg nästan såg lite rädd ut. Han skulle bara ge mig en vanlig enkel kyss men jag blev för ... för ... ja det går inte att beskriva.
Jag ville ha mer, så jag släppte inte hans läppar. Det blev liksom jag som tog över kyssen. Stackars Joe som inte visste vad han skulle göra. Han satt nu bara där förvånad och andades med djupa andetag. När jag insåg vad jag hade gjort så ångrade jag det hela på en gång.
Jag sa ju det. Jag kan inte kyssa honm. Det går inte...jag.. jag blev så nervös. Jag visste inte vad jag skulle göra. Men när hans underbara softa läppar nuddade mina så kunde jag inte sluta.

Det var en stor pinsam tystnad i rummet nu. Ingen visste vad de skulle göra eller säga, och jag vågade inte titta på Joe igen. För när jag såg hans rädda blick sist jag tittade så blev jag också rädd. Tänk om att tyckte det var obehagligt. Jag vet ju själv hur det känns att kyssa någon man inte tycker om mer än en vän.

"Hi kids , we are home now. How's it going?
Denise kom in i rummet med sin man bakom sig. Hon tittade förvånat på oss. Hennes blick for först till Joe, sedan Nick och Kevin, Mandy,bandet och till sist på mig.

'I kissed Joe and he did'nt like it. I kissed Joe and he didnt like it. I kissed Joe and he did'nt like it.'
Det var den enda jag tänkte på. De meningarna susade omkring i mitt huvud.

"I think I need to go home now"
Jag ställde mig upp och gick förbi de fortfarande förvånade Denise och Kevin men struntade i dem helt och gick raka vägen ned för trappan. Jag tog min handväska som låg på vardagsrumsbordet och sprang sedan hem.

'I kissed Joe and i did'nt like it. I kissed Joe and he did'nt like it. I kissed Joe and he didnt like it.'

"Hi honey, did you have fun?"

Mamma stod och diskade i köket. Men jag hade ingen alls lust att svara så jag gick upp på mitt rum och kastade mig i sängen. Tårarna på min kind brändes när de rann och när mamma knackade på min dörr för att fråga vad som var fel och hur jag mådde så fick hon bara ett spydigt och orevligt  svar tillbaka.

"LEAVE ME ALONE"

Jag grät och grät i flera timmar. Så mycket jag ångrade det jag gjorde.
Min mobil blinkade till och jag tog upp den för att se hur mycket klockan var.

7 olästa meddelanden och 4 missade samtal.

3 meddelanden var från Mandy. Ett var från Kevin,Nick och Em och det sista som jag trodde var från Joe hade jag fel om. Det var från John Taylor.

Men jag hade varken lust att ringa upp dom,lyssna på alla meddelanden eller läsa sms:en.

Just nu ville jag bara sova.

Mandy VanDuyne. Varför gjorde du såhär mot mig?



Authors note
:

Kort kapitel, jag vet!
En ny del kan komma ikväll ... vi får se ;)

update: en ny del kommer imorgon!!!

Kommentarer
Postat av: sandra

skitbra :D , grym du är isa!

2009-10-22 @ 16:18:12
Postat av: Josefine

hihi den är så himla bra:D

2009-10-22 @ 16:30:32
Postat av: Josefine!<3

Den äger!

2009-10-22 @ 16:58:05
URL: http://ilovejoejonas.blogg.se/
Postat av: li

BRAAAAAA!!!!!! :d

2009-10-22 @ 17:57:22
Postat av: leyla

skitbra !! :)

2009-10-22 @ 19:28:26
Postat av: Hanna

SKETANSBRA :D

längtar tills imrg (y)

2009-10-22 @ 20:36:54
URL: http://hannada.bloggplatsen.se
Postat av: Isa Ponturo

Tack!



Era kommentarer är underbara!



puss!

2009-10-22 @ 20:49:31
URL: http://isaponturo.blogg.se/
Postat av: emma

mega bra!!!:D:D:D mera mera:D

2009-10-22 @ 22:10:55
Postat av: emma

mega bra!!!:D:D:D mera mera:D

2009-10-22 @ 22:15:53
Postat av: josephine

längtar tills imorrn då! :D

2009-10-22 @ 23:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0