Chapter 3: I see you every night

"Hello?"

"Joe.. its me"

"Lee? Its 3 in in the freakin morning. Why are'nt you asleep?"
sa Joe sömnigt.

"I don't know, a bad dream i guess ..."

"Then come over. I think that the outer door is open"

"I'll be there in a minute"

Jag letade fram ett par mjukisbyxor och en tjocktröja som jag drog på mig. Jag hittade även en godispåse jag köpte igår. Joe skulle nog bli glad om han fick den, ett tack för att jag väckte honom så tidigt.

Jag smög tyst ned för trappan för att inte väcka mina föräldrar som låg och sov tre rum ifrån mitt. Försiktigt så stängde jag ytterdörren och gick över tomten mot Familjen Jonas hus.
Joe hade rätt, ytterdörren var olåst så jag smög in och brydde mig inte om att tända lampan.
Det var ganska så ljust ute och jag hade gått i den här hallen så många gånger att jag kan varenda centimeter utantill.

När jag kom in i Joe´s rum så satte jag mig vid hans skrivbord. Han sov fortfarande och hade inte märkt att jag hade kommit in i rummet. Jag kikade runt lite. Som vanligt så hade han inte städat så det låg lite kläder,pennor,böcker utspritt. Brevid fönstret låg hans gitarr och några notpapper på golvet. Jag stoppade godispåsen jag hade med mig på skrivbordet och gick sedan och hämtade gitarren.

"Every night in my dreams, I see you, I feel you. That is how i know you go on"

Versen på en av de bästa låtarna som någonsin hade skrivits. Celine Dion är en gud!

"Exactly what are you doin?"

Jag ryckte

Joe reste sig upp och tittade på mig. Hans ögon var halv öppna, och han hade ingen tröja på sig.

"Just playin'"

"Aha , and the clock is like .. hm half past three?"
Väckarklockan på hans nattduksbord var 3:40 am.

"Yeah but you were asleep and I didnt want do wake you up so i just......-"

"Haha and you thought that the guitar playing would not wake me up?"


"Um, you know ..-"

"Its cool Lee, but i think that you should sleep a little, come and lay down next to me"

Han log, men såg inte ut att vara riktigt vaken än. Jag tog av mig mina mjukisbyxor och min tjocktröja och la ned dom på stolen jag satt på. Jag hade ett sovlinne och ett par korta shorts under.
Jag kröp försiktigt ner i hans säng som jag hade sovit hundratals gånger i. Joe hade nog redan somnat om så jag stängde mina ögon och försökte ta mig till drömmarnas värld. Jag kände mig alltid så trygg i hans närvaro.

"JOE COME DOWN AND EAT BREAKFAST"


Frankies röst hördes ända upp till rummet. Jag tittade på väckarklockan och såg att den var 11 på morgonen.
Joe låg naturligtvist fortfarande och sov, men jag hade legat vaken i sängen ett litet tag.
Jag bestämde mig för att inte riktigt väcka honom än så jag tänkte ligga kvar en liten stund i sängen.

Jag kände hur Joe vände sig om och stoppade en arm runt mig. Han flyttade lite närmare och jag kände hur hans hår nuddade sidan av mitt huvud. Doften av hans hår som han måste ha tvättat igår luktade nytvättat och fräsht.
Han sov nog fortfarande, och har ingen aning om vad han höll på med.
Men jag insåg nu att det här var det bästa känslan som fanns. Att få hålla om och känna lukten av Joe. Det känns inte ett dugg konstigt alls. Min bästa vän är underbar, han alltid på ett så bra humör och har de mest meningslösa skämten som ändå fast de är dåliga får vem som helst att skratta. Han har världens godaste hjärta och familjen och vännerna betyder allting för honom.

Jag skulle inte byta ut honom mot någonting alls i världen, han är min andra halva  .. brodern och syskonet jag aldrig har haft. Och jag kan också medge att det inte bara är hans insida som är fantastisk, utan hans utséende är inte heller en besvikelse. Man verkligen drunknar i hans varma nötbruna ögon.

"Joseph Adam Jonas why are always so hopeless?, the breakfast is rea-"

Denise stod i dörröppningen och tittade på mig.

"Oh Mia are you here?"

"Yes Mrs.Jonas. I could'nt sleep so I called Joe and he said that I could come over"

Hon log och satte sig på sängen där jag och Joe låg.

"You're always welcome here Mia and you know that"

Hon klappade mig på kinden. Denise måste vara en av de mest godhjärtade kvinnorna i världen. Jag var alltid välkommen här och hon hade rätt, jag visste det.

"But now I think its time to get wake up this little sleepyhead"

Hon ställde sig sedan upp för att gå över till Joes sida av sängen.

"Joe!" sa hon.

Jag hörde hur han mummlade något tillbaka till henne.

"Joseph its time to wake up now"

"Mmmm"

Det var gränsen för Denise. Hon tog tag i täcket och drog av det.

"Eeey? What are you doin'?

"Its 11 pm and the breakfast was ready for like 20 minutes ago"

"I can eat later"

"No mr, youre going up now. And I think Mia is waiting..."

"Mia?"

Han såg ut att tänka efter ett tag. Men kom sedan på.
Jag såg hur hans kinder blev lite röda för han måste ha kommit på vad han gjorde.

"Oh sorry" och släppte mig.

Jag kände själv hur mina kinder hettades upp. Jag började genst frysa lite.

"I'll give you 5 minutes. 5 minutes or no breakfast at all" sa hon strängt och pekade på Joe som såg chockad ut.

"And what about Miss.Richter?"

"Its not her fault that your last name is lazy " Hon vände sig om och gick ut ur rummet.

Jag ställde mig upp för att leta reda på mina kläder.

"Don't look , im changing"
sa jag och försökte få på mig mina byxor.

"Okey mam, but what happens if I unfortunately happen to look?"

"PERV!"

Han gav ifrån sig ett skratt. "I've seen you naked like ..... 100 times?"

"Yeah but that was like 15 years ago perv!"

"You are always so silly, you know... I can change in front of you. I don't care and I know that you don't either."


"But you're a guy, its not the same thing"

Jag hörde hur han suckade.

"Are you done yet? frågade han lite irriterat

"DON'T LOOK!"

"Okey wait , im just searching for my camera...."

"JOE!"

"Haha...."



Authors note:
Tredje kapitlet , woho!
Haha Joe är ju alldeles för härlig, min lilla jboy!

Mia som person kommer ni att få lära känna mer och mer för varje kapitel, hon är en ganska glad tjej som inte egentligen har så många beskymmer. Det kan nu verka ganska segt i början, men jag var tvungen att börja berättelsen när de var så unga för att det skulle bli en bättre inblick på deras tidigare liv och för att det skulle bli en lite bättre början så att ni förstår lite mer. Men ficen kommer inte att stanna på 16 års ålder utan vi kommer att "mova" lite framåt .... snart ;)

Och imorgon så är det äntligen slut på denna jobbiga vecka och dags för lite helgmys!
Jag kommer nog troligtvist inte att vara hemma så mycket i helgen, men kommer nog att lägga upp 2 eller 3 delar om ni har tur.

Hoppas ni har det bra , och tack för era underbara kommentarer =)

Godkväll
Isa







Kommentarer
Postat av: Hanna

Så jäkla fedans bra! ;)

(skånskan tar över nu xD)

merrr! <3

2009-10-16 @ 19:52:18
URL: http://hannada.bloggplatsen.se
Postat av: sandra

den är riktigt bra! :D :D

2009-10-16 @ 23:23:30
Postat av: leyla

fettt bra , mer :D

2009-10-16 @ 23:35:31
Postat av: Alecsandra

GRYM fic Isa! :D

Love it! En av mina solklara favoriter :D

2009-10-17 @ 17:24:09
URL: http://alecsandrala.blogg.se/
Postat av: Denisse

Grymt bra! :D

2009-10-17 @ 21:36:17
Postat av: Anonym

jag älskar den!!

2009-10-17 @ 21:44:34
Postat av: emma

jätte bra:D meera meera!!:D

2009-10-18 @ 00:04:32
Postat av: Josefine

ÄLSKAR DEN:D

2009-10-18 @ 09:11:39
Postat av: Anonym

love it!! more thanks =)

2009-10-18 @ 13:39:44
Postat av: stefanie

joe:'' wait im just searching for my camera''

jag:''JOE!!''

hhaha asså jag dör! fortsätt

2009-10-19 @ 19:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0