Chapter 2: Im her favorite

I will be right there for you 'til the end
The end of time
Please be mine

Alla applåderade och klappade händerna.
Det här var första gången jag var på en Jonas Brothers konsert. Det var cirka 200 personer i publiken och den största delen bestod av tonårsflickor. Brevid mig stod hela familjen Jonas. Vi stod backstage och väntade på att killarna skulle komma på en snabb drickpause. Det verkade gå bättre och bättre för killarna och de har haft ett antal spelningar som förband och lyckats skaffa sig ett skivbolag - Columbia Records.
De släppte sin första skiva förra veckan, och jag måste erkänna att de var helt fantastiska live. Nog har jag ju hört Joe och Nick småsjunga för sig själva och Kevin när han ibland sitter och plingar på sin gitarr men jag har faktiskt aldrig tänkt på att de var ett så bra rockband tillsammans. De var så söta när de stod där på scenen och det var verkligen inte bara jag som tyckte det. Utan varannan sekund fick man höra "I love you Nick", "You´re so hot Joe" eller "Kevin marry me". Men killarna såg bara roade ut och vinkade någon gång tillbaka så att tjejerna blev helt hysteriska. Det var helt galet!

Nu så klev de när från scenen och gick mot oss.

"Here´s our gigantic rockstar boys"
sa jag och sträckte upp min arm för att göra en "High five" med Joe.

Han skrattade

"So what did ya think, was it any good?"


"Yeah it was okey i guess- Okey no haha it was amazing, you guys are so talented. I did´nt know that you were so good live"

Jag gav alla tre en stor kram.

"Thank you Mia! We are so glad that you liked it
" sa Nick och kramade mig igen.

Mr.Jonas kom fram

"I think its time for your last song boys, get up on stage now and rock out the last mintes"
sa deras pappa.

Kevin visade tummen upp och de började små springa mot scenen igen.

"Now it´s time for our last song and our first single. Im sure you know what song im talking about"


Gitarr introt började.

'Mandy used to be that girl
The one that never said a word
But she only sang
S Club 7 and all those boy bands
Now it's been a few years
It looks like things have changed
Now she's mine and I want to say


Mandy always laughs when I act stupid
I am unaware that I'm a nuisance
With her it's never wasted time
Mandy always knows exactly what I'm
Thinking and she's always on my mind
And now, I'm never gonna let her go
Cause Mandy always knows


Mandy always tells the truth
Even when it's hard to do
And she always understands
Even when it don't make sense
Even though she is the blonde
I'm the one that feels so dumb

When I have a problem
I'm sure that Mandy knows
When I'm feeling lonely
I'm sure that Mandy knows
When everything's crazy
She's always there for me
And I'm sure that she knows
I'm never ever gonna let her go'

Mandy är en väldigt nära vän till mig och killarna. Hon går i min parallell klass och vi har känt varandra sedan vi var små. Hon är inte lika tajt med Nick,Joe och Kevin som jag är men vi har umgåtts mycket all de här åren och hon är en riktigt bra vän till alla oss. De skrev låten när hon satt i samma rum och vi kunde inte hålla oss för skratt en ända gång. Först så gav Nick förslaget att skriva en sång om mig, men jag vägrade. Så de frågade Mandy istället.

"Thank you! We had so much fun, we love you guys. You´re  the best fans in the world"

De bugade och begav sig sen av från scenen.

"So I guess were done?"
sa Joe med sina bröder bakom sig.

"Oh you were so good"


Denise kramade om sina pojkar.

"I´m so proud of you"

"
Thank you mum"



"Why are you smiling Joey-Joe?"


"Because!! Mia-Lee!"


Han underbara bruna vackra ögon lyste upp och hans söta smile sträckte upp sig i hans ansikte.

"Are you happy because of the concert worked out so fine .. or maybe cause that girl in the ice-cream shop just waved at you?"


Han såg lite drömmande ut.

"No... What? No is not that"
sa han hastigt men släppte inte blicken ifrån glass baren.

Nick,Kev,Joe och jag på ett café i staden och tog en liten "efterkonsert fika".
"Yeah sure"

"I think that someone have Mr.Jealously on visit"


"Me? Jealous? Of her? Haha yeah sure,  excuse me Joey-Joe but I can get whoever I want. I have an waiting list with thousands of hot boys who ALL want ME"
sa jag och petade han på kinden.

Jag räckte ut tungan åt honom.

"But Joe. Last week Mia told me about her boyfriend Fred--"


"WHO?"
han avbröt Frankie

"Frank, he´s not my boyfriend. We just ate lunch one time, nothing more"


"Who is it? Does he go at our school. Have I met him.?


Det är exakt vad han har sagt om alla killar jag har träffat. Visst han är som en bror till mig men ibland är han lite överbeskyddande. Jag brukar inte alls bry mig om alla tjejer han träffar och dejtar

Jag stoppade min arm runt hans axlar.

"You can take it easy Joey , cause im NOT dating someone right now and if I would, you´ll be the first to know"


Han smajlade igen, han var så otroligt söt när han log och speciellt när han log mot mig.

"And what about me?"
frågade Nick retsamt

"Yeah and ME?"
la Kevin till och de båda skrattade.

"Gosh, you guys know that I am Mia-Leeeees favourite and i am always the first choice cuz im the most awesome guy in thaaa hole world"

"Haha you´re still calling her Mia-Lee?"

"YEAH HE CALLS ME THAT , AND ITS SOOOO ANNOYING"
sa jag irriterat

Alla tre skrattade.

Han flyttade lite åt sidan för att lägga sina armar runt mig och ge mig en stor kram.

"But you are my Mia-Leeeeeeeeeee"

"Joe.Get.Off.NOW!"

Jag kände hur han började kittla mig.

"JOE STOP NOW HAHAHAH"

"No"


"JOSEPH ADAM JONAS, PLEASE STOP TICKLE ME"

"I said no"

Han kittlade mig mer, och jag kände hur skrattårarna rann. Jag har alltid varit svag för kittling.

"GUYS PLEASE HELP ME!"

"No girl haha, you're on your own!
"

"I HATE YOU ALL!"


"We love you tooooo Mia"
sa Kevin och gjorde ett retsamt smajl.

"Haha seriously Joe get off haha i can´t breath"

"Only if you say that im so the most awesome,amazing and lovely person in the universe"

Så otroligt typiskt Joe. Han älskar att höra hur otroligt fantastisk han är.

"Never!"

"Say it ... or"


Han kittlade mig hårdare. Nu stod jag inte ut något mer.

"Okey Okey haha, you win. You are the most awesome,amazing and lovely person in the hole universe"

"Say it louder Miss.Richter!"

"JOE JONAS YOU ARE THE MOST AWESOME,AMAZING AND LOVELY PERSON IN THE HOLE UNIVERSE"

Han släppte mig, och klappade mig på huvudet.

"Thats right babe , thats what I wanna hear"


Jag smällde till honom i magen.

"I promise, you're gonna pay back for this"

"I cant wait" sa han och blinkade.



På vägen hem så pratade vi om min och Joes födelsedag som snart närmade sig.
De känns helt otroligt att vi snart hade känt varandra i hela 17 år.
17 fantastiska år!

"Yeah , Lee lets have a party together, like last year?"

"Um haha, i dont know if i want to have a big party"

Fester och partyn är det bästa jag vet... förutom när det är fullmåne då. Det tar första platsen. Men partyn är alltid kul. Men förra året var våran fest lite för livlig. Det kom alldeles för mycket folk eftersom Joe bjöd in nästan från sin gamla Elementary School. Just nu så är han hemskolad för att han har ganska mycket med sitt nystartade band med Nick och Kevin. Själv så går jag i ett vanligt High School som helt enkelt duger. Jag får ju inte träffa Familjen Jonas lika mycket som förut nu när de har så mycket med bandet men vi ses då och då som till exempel nu.

"I mean, not a big-big party , maybe only we four and Mandy, and the band"

"That sounds okey , but Em is coming to"

"No problem for me"

Nick kom med idén att vi kunde ha en slags "sleeppover". Jag var heltänd på det. Det skulle vara som gamla dar då vi satt uppe på killarnas rum hela nätterna och spelade TV spel och bara hade det kul.

"Awesome!"

"Just like old days"


Joe tog fram sin mobiltelefon. "I can text them now"

När vi närmade oss våra hus så sa jag hejdå och började gå mot ytterdörren

"Hi Darling! Did you have fun?" sa mamma när jag kom in i köket.

"Yes, mum they´re so good. You need to come to a gig"

"I think that they have their parents talent"

Jag har bara hört Denise sjunga när hon nattade Nick när han var liten, och Mr. Jonas när han nynnar i köket.
Men jag visste att de länge hade hållt på med musik. Det var faktiskt Mr. Jonas som lärde mig de ackorden och få låtarna jag kunde spela.


Authors note:
Inte det bästa kapitlet precis, med ja själva berättelsen är fortfarande lite "inledande" haha eller något.
Just nu så utspelar det sig innan Jonas Brothers blev så där kända. De har nyligen skapat bandet, släppte nyss sin första skiva och är förband åt artister och har lite små spelningar och gigs lite här och där. Joe är 16 (fyller 17) , Kevin 18 och Nick fyller 14.

Så just keep comment , och säg vad som var bra och dåligt och så får ni hoppas på ett lite bättre kapitel nästa uppdatering för då hoppas jag att skolan har lugnat ner sig lite.

Isa

Kommentarer
Postat av: Anette

Jättebra :)

2009-10-14 @ 14:13:30
URL: http://anetteolsson.blogg.se/
Postat av: Josefine

jag tycker den är spännande:D

2009-10-14 @ 14:28:10
Postat av: leyla

skit bra :)

2009-10-14 @ 17:16:17
Postat av: sandra

riktgit bra faktiskt :D

2009-10-14 @ 20:05:08
Postat av: Hanna

jjättebraaa :D <3

2009-10-14 @ 20:49:02
URL: http://hannada.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda (=

Den är ju asbra (=

2009-12-13 @ 13:34:45
URL: http://jonasbrothersfanfiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0