Chapter 1: Moonlight

A few years earlier.......
____

"Close your eyes"

Jag stängde försiktigt ögonen.
Jag litade på honom. Han tog sina händer på mina axlar och bad mig gå framåt.
"Where are you taking me?" frågade jag.
"Na na na its a surprice Mia-Lee" sa han och skrattade.
"You know i hate when you are calling me that"
"I know, and that´s why I call you that Meeeah Peeeah"
Jag suckade. Han skulle alltid vara så hopplös ....
"Okey haha that was worse Joey-Joe"
"Stop calling me that" sa han och lät lite smått irriterad
"Haha then you know how it feels"
Han gick nu snabbare och tryckte låte hårdare med händerna.
"Ouch!"
"We are almost there"
sa han och lät lite otålig.
Vi gick lite längre och sedan stannade han upp och sa:
"Now you can open your eyes"
"God , Joe our parents are going to be wor- ..... Oh my God .... so... so b-beautiful"
När jag öppnade ögonen så stod vi ute på en brygga vid en sjö som inte låg så långt ifrån våra hus.
"I know" sa han och tog min hand "Sit down"
Jag satte mig brevid honom men kunde inte få bort ögonen från den underbara månen han hade tagit mig till.
Den lyste upp hela området.
"It´s amazing ,right?" frågade han mig och la sig ned på rygg med händerna bakom huvudet.
"Yeah totally. I´ve seen the moon many times but this moon. Or i know its always the same moon but haha its so beautiful and so big tonight."
"So you are not scared?" han vände sig mot mig och flinade.
"Scared? Scared of what? Joe i´m 11 years old"
"And? Im older than you and I know that you are afraid of the dark Mia"
"Joe you are only 9 hours older than me.And that was like 5 years ago, im not af...-"
"BOOOOOOH"
Jag skrek till.
"Hahaha so you are not afraid huh?"
Han skrattade så mycket så att han var tvungen att sätta sig upp igen
"Jerk! That was so unfair"
"It was not, i showed you the beautiful moon and .."
försvarade han sig
Jag skrattade och sa:
"Haha its alright , haha calm down"
"So yo're not angry?" frågade han och gav mig en lite orolig blick.
"Of course im not angry Joey-Joe , you are my first and best friend and i´ve known you for nearly 12 years and I love you Joseph"
Han log.
"I love you too Amelia"
"Don´t call me Amelia"
sa jag och slog han löst på benet.
"Don´t call me Joseph"
"But your name is Joseph"
"And your name is Amelia"
"But its not the same thing, my dad named me Amelia and ....-"
Han stoppade sin hand för min mun och skrattade.
"Now i think it´s your time to calm down... Mia!"
Jag drog bort hans hand.
"Thank you for spelling my REAL name right for once" sa jag och flinade
"No problem. Ill do anything for you Mia-Lee, lets go back home. I think our parents are worried now"
Så vi satte oss upp och gick.


Amelia Richter.
Eller Amelia Lynette Richter om man ska vara noga.
Men jag föredrar Mia. Bara Mia.
Det är faktiskt bara mina farföräldrar och min rektor som kallar mig för Amelia. Och mina föräldrar, när de är riktigt arga på mig. Annars så är det bara Mia. Om man inte räknar med min bästa vän Joe´s fruktansvärda smeknamn.
Joe har jag förresten känt ända sedan jag föddes. Mina föräldrar flyttade till ett hus i Wyckoff i staden New Jersey 1 vecka innan jag föddes. De bodde granne med en liten familj som hette Jonas. Familjen Jonas eller faktiskt bara Mr. Paul Kevin Jonas hjälpte min pappa med att flytta in eftersom mamma var höggravid och våra släktingar och gamla vänner bodde flera mil ifrån oss. Mr. Jonas fru Denise var i samma vecka som min mamma så de två satt och gjorde sig bekanta i Jonas hus. Lilla Kevin ville såklart hjälpa sin pappa med alla flyttkartonger.

En vecka senare,den 15 Augusti år 1989 föddes lilla Joseph Adam. Och 9 timmar senare så var det mammas tur att få sitt första barn Amelia Lynette. Redan andra dagen efter förlossningen så fick jag och Joe ligga i samma säng.
Åren gick och jag och Joe skildes aldrig åt. Vi var som tvillingar, aldrig den ene utan den andre. Jag hade ingen annan "riktig" kompis. Jag tyckte inte om att vara med tjejer. De var så mesiga för med Joe så fick man aldrig en lugn stund. Han verkligen visade mig det jag trodde var världen, som egentligen bara var kvarteret och lärde mig "killgrejer" och saker tjejer aldrig skulle komma till tanke på att göra. På helgerna så var det alltid Jag,Joseph,Kevin och så småning om så kunde Nicholas också börja vara med oss. Men närmast var alltid jag och Joe. Vi är nu 16 år och inte ens starten på brödernas band kunde hindra oss. Vi två är och kommer alltid att vara tillsammans. Bröderna Jonas är mina bästa vänner inget ska förstöra för oss, för det går ju inte .... eller?


Authors Note:
Ficen börjar dra sig mot sin början , jippi!
Det här första kapitlet var faktiskt också lite "introduktion" men det följande kapitlet kommer troligtvist inte att vara det. En ny del kommer förhoppningsvist imorgon eftermiddag men jag kanske blir mer peppad på att lägga ut om ni kommenterar, för era kommentarer gör verkligen min dag! Man blir verkligen happy och mer skrivsugen av att se era söta kommentarer.

Jag har fått lite frågor om vem tjejen i headern är. Jag kan säga att det är skådespelaren Bethany Joy Galeotti som spelar Haley i tv serien One Tree Hill. Men varken Haley eller Bethany har någonting med denna ficen att göra. Om ni har läst fanfics på Jonas Brothers Fanfiction Archive så ser ni nog ofta på presentationerna att folk brukar lägga ut "headers" till sina fanfics och jag tänkte att jag kunde göra samma sak och därför göra något litet collage eller något.
Så "Haley/Bethany" ska alltså "spela" Mia i den här berättelsen.

Aja , hoppas att ni uppskattade det nya kapitlet och kommenterar som galningar!
(Var berädd på att det kan vara lite småfel eftersom klockan typ är 12 nu och jag är dödligt trött efter en lång och jobbig basket dag)

puss
Isa



Kommentarer
Postat av: Anette

Den är riktigt bra Isa, fortsätt med de här :)

2009-10-12 @ 00:19:18
URL: http://anetteolsson.blogg.se/
Postat av: sandra

superbra ju :D

2009-10-12 @ 15:48:51
Postat av: emilia

JÄTTEBRA!

längtar till nästa del! :D

2009-10-12 @ 15:56:36
URL: http://emiliaisabell.blogg.se/
Postat av: Hanna

RIKTIGT RIKTIGT BRA JU :D

Mer!

2009-10-12 @ 17:29:54
URL: http://hannada.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

:D den är jätte bra:D

2009-10-12 @ 19:54:24
Postat av: Josephine

den e grymt bra trots att den inte börjat riktigt! ser fram emot resten! :D haha plus att jag e så glad att dt e Joe i den här ficen.. känns som om dt bara e Nick e de andra ficen på jonasbrothers.se haha

2009-10-12 @ 21:52:40
Postat av: amanda

Jättebra :D

2009-12-12 @ 17:29:35
URL: http://jonasbrothersfanfiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0